Gelecek internette

Türkiye İstatistik Kurumu tarafından 2012 yılı Ağustos ayında gerçekleştirilen Hane halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre Türkiye genelinde hanelerin yüzde 47.2’si internet erişim imkânına sahip. Bilgisayar ve internet kullanımı artmaya devam ediyor: 16-74 yaş grubundaki bireylerde bilgisayar ve internet kullanım oranları sırasıyla yüzde 48.7 ve yüzde 47.4. İnternet kullanan bireylerin yüzde 88.5’i bu hizmeti düzenli olarak alıyor. İnternet en çok sosyalleşme, gazete ya da dergi okuma, haber indirme, müzik ve video gibi eğlence araçlarına ulaşım için kullanılıyor. İnternetten alışveriş yapma oranıysa 2012 yılında yüzde 21.8 seviyelerine ulaştı. 2011 yılında aynı değer yüzde 18.6’ydı. Thinkretail sonuçları internetten alışveriş yaparken en çok rahatlığa önem verdiğimizi, fiyat avantajı ve ürün çeşitliliğini önemsediğimizi gösteriyor. Kadın e-ticaret kullanıcılarının önemli bir bölümünü oluşturan anneler ise Thinkretail sonuçlarına göre, ürün araştırma ve satın alma için interneti oldukça aktif kullanıyor. Arama motoru kullanıcılarının yüzde 80′inden fazlası ve annelerin yüzde 90′ı gıda, giyim ve aksesuar, ev bakımı, kişisel bakım ve kozmetik kategorilerinden ürün satın alıyor.